Serdar GÜNDÜZ: "Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek"
Geleceğin bilim insanları, meraklarını keşfetmeleri
için desteklenmeli, eleştirel düşünce becerileri geliştirilmeli ve pratik
deneyimlerle bilimsel yöntemi öğrenmelidir. Eğitimde somut deneyimlere ve
problem çözme becerilerine vurgu yapmak, öğrencilerin bilimsel düşünceyi
anlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca, çeşitli disiplinler arası yaklaşımları
teşvik ederek öğrencilere geniş bir perspektif kazandırılmalıdır.
Çocukların çevrelerini keşfetmelerine olanak sağlayan eğitim sistemleri,
bilimsel yöntemleri öğrenmelerini teşvik eden müfredatlar ve pratik deneyim imkânlarıyla
desteklenmelidir. Ayrıca, eleştirel düşünme, problem çözme ve işbirliği
becerilerini geliştirmelerine odaklanan bir öğrenme ortamı da önemlidir.
Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek için erken yaşlardan itibaren merak
ve keşfetme duygularını teşvik ederek STEM (fen, teknoloji, mühendislik,
matematik) alanlarında güçlü temel beceriler kazandırmak önemlidir. Ayrıca,
öğrencilere problem çözme, eleştirel düşünme ve takım çalışması becerilerini
geliştirmeleri için fırsatlar sunulmalıdır. Eğitim sistemi, öğrencilere bilimle
ilgili konuları ilgi çekici ve uygulamalı bir şekilde öğretecek etkileşimli ve
katılımcı yöntemlere odaklanmalıdır.
Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek için erken yaşlardan itibaren devre tasarımı, kodlama becerisi gibi teknolojik becerileri geliştirmek önemlidir. Ayrıca, eğitim sisteminin pratik deneyimlere ve projelere dayalı olması, öğrencilere problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri kazandırmak açısından etkili olabilir. Mentorluk, laboratuvar deneyimleri ve etkileşimli öğrenme ortamları da öğrencilerin bilimle daha yakından tanışmasına yardımcı olabilir.
Özellikle ilkokullarımızda klasik derslik düzeni son bulmalı, her derslik
tasarım beceri atölyesi formuna kavuşturulmalıdır. 2018 yılında her okula tasarım
beceri atölyeleri oluşturulmaya başlanmıştı. Sonraki yönetimlerden destek
göremeyince Pandemi ile birlikte bu uygulama son buldu. Bence her okula bir
tasarım beceri atölyesi yetmez, her sınıfı bir tasarım beceri atölyesi halini
almalıdır. Ben bu tasarıma etkileşimli derslik ya da akıllı derslik
kavramlarından birini önerebilirim. Öğrenci, pencerenin önünde güneş
enerjisiyle elektronik kol saatini çalıştıracak elektriği üretebilmeli, sınıfın
bir köşesinde iki gün önce ektiği tohumun filizlenmesini deney ve kontrol grubu
örneklerinden gözlemleyebilmeli, sınıfın diğer köşesinde bilgisayarda robot
eğitim setlerini kodlayabilmelidir. Her derslik bir bilim ve fen laboratuvarı
olmalıdır.
Serdar GÜNDÜZ
Liyakat-Sen Genel Sekreteri
Son güncelleme tarihi:4.12.2023 15:06
Hiç yorum yok
Yorum yazarak Türkiye Cumhuriyeti Yasalarına uymayı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Devletajans.com İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.